govert en jolanda reismee.nl

Het bruist van de energie

Het is alweer vrijdag. Alweer een week geleden dat we onze vorige blog schreven. Alweer ruim 4 weken dat we in Malawi zitten. We zitten buiten, de krekels voeren nog steeds de boventoon, de honden zorgen nog steeds voor overlast. Al met al: het loopt allemaal prima.

Afgelopen weekend naar het Zomba forest geweest. Een pracht locatie op ruim een uur rijden van Blantyre. Overnacht in het regenwoud, genoten van de stilte, de onwijs mooie natuur en het heerlijke eten. Verschillende expats ontmoet, allemaal met hun eigen verhalen.

Afgelopen week zat weer vol met de nodige afspraken en we denken dat we al een heel eind zijn gekomen. Het bestuur van het gehandicapten centrum staat te trappelen om te beginnen, het bruist van de energie. En dat geeft ons ook energie en enthousiasme. De plannen worden concreter, de nieuwe business case wordt steeds duidelijker. Komende week proberen we het af te ronden en dan kan het mee naar Nederland. Het plan moet wel worden gefinancierd, maar daar hebben we alle vertrouwen in. We hebben ieder geval hier ook een partij gevonden die hen kan begeleiden in de start-up.

Wat ook heel leuk is, met de extra giften die binnen zijn gekomen voor de tekeningen kunnen we beginnen met nog een business: tailoring. Ze hebben naaimachines ontvangen van de bank maar geen geld om dit verder uit te rollen. We konden nu een overlock machine erbij kopen, materiaal, een medewerker voor een paar maanden inhuren zodat ze kunnen starten met het maken van kleding geschikt voor de verkoop. Dus dankzij Daniël zijn teken kunsten en de vele gulle gevers kan dit project direct starten.

Komend weekend houden we vrij en genieten we van al het moois wat Malawi te bieden heeft. Volgende week wordt alweer onze laatste week hier. Hopelijk krijgt Daniël alle tekeningen op tijd af.

Bedankt voor het meelezen en meeleven.

Govert en Jolanda

Jouke en Helena

Mooi om te lezen deze ontwikkelingen.
Geniet idd ook van het moois van Malawi. En een goede en gezegende laatste week gewenst!!!

Linda Koster

Nog een goede laatste week toegewenst en geniet van het weekend…?

Piet & Rini

Goed te horen dat er vooruitgangen zijn. Nog een goede week, en een goede terug reis!

Claudia

??Weer goed bezig?? Nog n goede laatste week en geniet nog even van alles!! Veilige terugreis, koude? groetjes uit (beetje!) wit Almere❄️❄️❄️

Betsi Vos

Mooi om te lezen wat jullie gedaan en bereikt hebben!
Geniet van de laatste welverdiende week @Malawai en voor daarna een goede reis terug gewenst.

Hartelijke groet van mij en een poot van Willem!