govert en jolanda reismee.nl

Eldoret

Na een autorit van 2 uur kwamen we eindelijk aan op Schiphol. Door het slechte weer stond heel Nederland vast. Arjen bracht ons weg en kwam daardoor natuurlijk ook veel te laat aan op z’n werk. Gelukkig waren we wel ruim op tijd voor onze vlucht. Inchecken ging zonder problemen maar bij de gate werd vlak voor vertrek iemand onwel waar blijkbaar de gehele crew inclusief de piloten zich mee moest bemoeien. De passagier is afgevoerd en uiteindelijk stegen we een uur later op. Na een rustige vlucht en een hele langdurende visum check bij de douane stonden we tegen middernacht in Kenia. Inmiddels onze derde keer en het voelt weer goed.

Met de taxi naar ons hotelletje in Ngong, een rustige wijk aan de rand van Nairobi. Hier woont de zus van Rico en die wilden we ontmoeten. Zij is in januari nog bij Happy Rock geweest dus we konden even sparren met elkaar. Alle info is voor ons handig.

Donderdagmorgen naar het busstation in Nairobi. Wat een grote chaos is dat zeg. Zoveel mensen die willen dat je ergens instapt. Ze trekken je zo vanuit de taxi liefst een bus in. Bedelaars, zwervers, straatverkopers, drugs- en drankverslaafden, tjonge wat moet je hier op je hoede zijn. Je waant je echt eventjes in een andere en zeker niet de fijnste wereld. Toen de bus vol zat, dat duurde meer dan twee uur, vertrok ie naar Eldoret waar we om 16.00 aankwamen. Na 2 taxi chauffeurs bedankt te hebben die ons voor veel te veel geld bij ons verblijf wilden brengen (meer dan dubbele tarief) vonden we een derde die ons wegbracht voor een normale prijs.

We zitten nu in een accommodatie nét buiten de stad, heerlijk rustig. Hier worden we wakker van de vogels ipv het drukke stadsverkeer. Na onze reis van vorig jaar maart naar de Dominicaanse Republiek, waar we echt midden in een kei-drukke stad verbleven, zijn we nu iets selectiever.

We hebben straks onze eerste bezoek aan de directeur van Happy Rock. Voorzien van alle info die we hebben vanuit Nederland zullen we de komende tijd met hem én de mama’s aan de slag gaan. Samen zoeken naar een plan voor de toekomst.

alie

Blij dat jullie er gezond zijn na een enerverende reis! Succes, liefs uit Strijen

Diana

Wel handig dat jullie ondertussen weten hoe het werkt in deze landen zeg...
Veel suc6 met alles en geniet er ook van
X