govert en jolanda reismee.nl

Indonesie

1. Op 18 september 2018 vond in Palu een aardbeving plaats van 7.4 op de schaal van Richter, gevolgd door een tsunami langs de kust. Palu is de noordelijke hoofdstad van Centraal Sulawesi, Indonesie. Meer dan 70.000 huizen zijn hierdoor beschadigd, waardoor tienduizenden mensen in schuilplaatsen en tenten moeten leven. Maar liefst 4340 mensen kwamen om bij deze ramp.

2. GZB heeft hiervoor direct een fonds opgericht en noodhulp verleend. Jolanda en ik zijn nu gevraagd om naar dit gebied af te reizen. Een opdracht die wij met liefde willen gaan doen: monitoren en evalueren van projecten waaraan door de GZB noodhulp is verleend én inventariseren van mogelijkheden voor verdere besteding van fondsen voor noodhulp en wederopbouw.

3. Azie is voor ons een nieuw continent, dat maakt het uitdagend en spannend tegelijk. Waar we in bijvoorbeeld Afrika en Latijns Amerika open kunnen praten over ons christelijk geloof moeten we daar in Indonesie veel voorzichtiger in zijn. En we zullen ongetwijfeld nog tegen veel meer verschillen en uitdagingen zoals cultuur en taal aanlopen.

4. We hopen dinsdag 25 oktober te vertrekken en we hebben eigenlijk geen idee hoelang we hiervoor nodig hebben. Natuurlijk willen we met kerst weer thuis zijn bij ons kids en verdere familie.

5. Hartstikke leuk als jullie onze belevenissen weer willen volgen via reismee en reageer gerust op onze verhalen en foto's, dan voelen we ons wat minder alleen. We hebben al begrepen dat we wellicht in Palu de enige westerlingen zullen zijn, das best bijzonder...

6. Misschien zijn we straks ook te volgen via "polar steps", we sturen tzt wel een linkje door zodat jullie precies kunnen zien in welke gedeelte van Sulawesi we ons bewegen. Ook kan je dan die lange reis via Singapore, Jakarta en Makassar volgen, we zullen ook daarop regelmatig proberen wat te posten.

7. Voor nu zijn jullie een klein beetje op de hoogte van wat ons deze komende tijd bezig houd en wensen we jullie allen een goed weekend en tot eind oktober via reismee, polar steps en facebook/insta

8. Salum pembuka

9. Jolanda en Govert

Wim Nederlof

Heel veel succes.

Nico de Pijper

Dat wordt weer een heel mooi en spannend avontuur, maar wel een waarbij jullie je gedragen weten.
Heel veel succes straks daar in het onbekende, maar weet dat jullie in onze gedachten zullen zijn, elke dag opnieuw.
Warme groet,
Nico

José

Lieve Govert en jolanda, we gaan jullie verre reis volgen! Veel Zegen en wijsheid toegewenst. Liefs van wim en José

Zus Alie

Lieverds, heel veel succes bij de voorbereiding van jullie nieuwe reis!
We leven met jullie mee, wees voorzichtig,
Liefs van ons?

Hans en Carolien

Lieve vrienden,

Dat wordt weer een mooi avontuur waar jullie aan mogen beginnen!
Weet dat Hij met jullie meereist, waar jullie ook heen gaan.
Wij gaan jullie weer graag volgen !
Doe voorzichtig en geniet van alles wat jullie weer mogen beleven.
Gods zegen voor jullie,

Veel liefs, Hans en Carolien

Marcus en Marry

Goede reis ..en veel Zegen op jullie werk daar.
Marcus en Marry de Koning.

Caroline

Wat een mooi project weer! Heel benieuwd naar jullie belevenissen

Diana

Heel veel suc6 met jullie nieuwe project! Hele goeie reis alvast
en dat jullie maar weer mooie belevenissen hebben en
nog belangrijker, de mensen daar weer goed kunnen helpen
Ik ga i.i.g uitkijken naar jullie verhalen.

Danny

Zegen gewenst bij deze nieuwe missie, Govert en Jolanda! Hopelijk brengen jullie weer mooie verhalen terug naar Nederland. Ga met Hem!

Arie en Martina

Wat een spannende missie gaan jullie tegemoet dit maal in Indonesie, wij vinden dit heel bijzonder, wij wensen jullie veel succes met de voorbereidingen en alvast een goede veilige reis en veel zegen op jullie werkzaamheden daar. Ga met god en hij zal met je zijn.
Veel liefs van Arie en Martina

Linda Koster

Een hele mooie waardevolle, gezegende reis toegewenst!?

Leen F

Gods zegen voor deze nieuwe taak.