govert en jolanda reismee.nl

Tienerclub

We zijn inmiddels weer een weekje verder hier op de Dominicaanse Republiek. Op dit moment schrijf ik dit stukje vanuit één vande grote ziekenhuizen in de grote stad Santo Domingo. Buiten op het windje onder de bomen, want anders is het niet echt uit te houden. Gelukkig mankeren Jolanda en ik niets maar de vrouw van Ivan is opgenomen met galstenen. Vanmorgen waren we bij een Compassion project ergens op een rustige plaats in de middle of nowhere en nu zitten we ineens in de grote en enorme chaotische hoofdstad van de Dominicaanse Republiek. Ivan is inmiddels op zoek naar zijn vrouw, hopelijk gaat het allemaal goed.

De afgelopen week hebben we de kerk en het waterproject nog afgeschilderd en lateien gemaakt van cement boven de ramen van de te bouwen klaslokalen en de keuken. Erg leuk om bezig te zijn met de vader van Ivan. Onvoorstelbaar hoe actief een man van 85 dan nog kan zijn. En maar roepen om cemento voor in de bekisting.

Dinsdag avond was een mooie avond. Een groep van 25 tieners in de kerk die behoefte hebben aan verbinding. Waarschijnlijk is hier een jeugdclub geboren. Dinsdag gaan we samen met Ivan een programma maken wat we ‘s avonds met elkaar gaan uitvoeren. Het idee van Jolanda en mij is om te gaan vertellen over hoe om te gaan met Gods schepping en dan met name over de afvalberg. Ook die is aanwezig in de wijk waar Ivan woont. We willen dan woensdag met de tieners de wijk gaan opruimen. Een mooie klus denk ik.

Zaterdag en ook maandag gaan we blokken metselen op de lokalen en dan is het klaar. Geld voor een dak is er nog niet. Ze moeten weer even sparen hiervoor.

Omdat we vanmorgen zo snel weg moesten van het Compassion project vroeg de directrice of Jolanda en ik een daagje willen terugkomen, om hun verder te inspireren om de jongeren klaar te maken voor de toekomst. Best spannend, Ivan wil ons brengen maar moet ook z’n eigen werk doen en er is daar dan één wat gebrekkig Engels sprekende mevrouw om ons te helpen met vertalen.

Dus al met al zijn er voor volgende week weer voldoende plannen, al kan het per dag nog wel eens wijzigen. Er komt ook nog een bruiloft aan van één van de kerkleden waarvoor we ook zijn uitgenodigd. Leuk, naast een Rwandese bruiloft vorig jaar gaan we nu naar een Dominicaanse bruiloft. We gaan het allemaal meemaken.

Nu hopen dat Ivan z’n vrouw kan meenemen hier uit het ziekenhuis en we op tijd richting Sabana Grande de Boya kunnen gaan rijden.

Groetjes van ons

Wim en Antoinette

Leuk om zo op de hoogte te blijven.
Voor jullie wijsheid en zegen in jullie verblijf.

Piet & Rini

Veel succes in de komende weken. En een jeugdclub dat lukt jullie wel ?

Hans en Carolien

Lieve Govert en Jolanda!
Wat een mooie belevenissen weer!
Hopelijk is het goed gekomen met de vrouw van Ivan!
Wij wensen jullie weer een gezegende week toe , succes bij Compassion, een mooie bruiloft gewenst , …. enne heerlijk met die tieners bezig zijn … dat is jullie op het lijf geschreven ?.
Liefs van ons ??

Helena

Beste Govert en Jolanda,

Mooi om te lezen hoe jullie bezig zijn.
Zegen op jullie werk.

Hart groet van ons