govert en jolanda reismee.nl

Nog een week

Rwanda is alweer een maand of twee geleden maar zeker niet uit onze gedachten. Onlangs hebben we nog gesproken met de directeur van Ceformi en we zijn blij dat ze in beweging komen. Hopelijk geïnspireerd door onze ideeën maken ze een goede stap naar meer zelfstandigheid. Vanuit de GZB is er de komende week iemand om te kijken hoe het zich daar ontwikkelt en wat de volgende stap gaat worden. We wachten vol spanning af.

Ondertussen hebben Jolanda en ik onze backpacks alweer opgezocht en bereiden we ons voor op een reis van 4 weken naar Santo Domingo, de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek. Maandag 7 maart hopen we daarnaar toe te gaan.

Het plan is om daar ondernemerslessen te gaan geven aan middelbare scholieren en ook om gesprekken aan te gaan met huidige ondernemers. We zijn nu bezig om de training die we hebben gegeven aan de studenten op Ceformi uit te breiden om zo nog meer mee te kunnen geven aan de jongeren in de Dominicaanse Republiek. Ook is het de bedoeling om fysiek aan de slag te gaan, want er moet op één van de scholen nog een klaslokaal gebouwd worden, dus handen uit de mouwen waarschijnlijk.

De Dominicaanse Republiek ligt in het Caraïbisch gebied en grenst aan Haiti. Voor ons niet de eerste keer dat we hier naar toe gaan, we zijn er in 2009 en 2013 met onze kids geweest om onze sponsorkinderen te bezoeken. Inmiddels zijn deze kinderen uit het Compassion project ivm hun leeftijd. Het is een prachtig mooi land met een schitterende natuur gelegen aan de Atlantische Oceaan maar naast de prachtige resorts die er zijn voor het toerisme is er ook heel veel armoede in de binnenlanden.

We hebben veel zin in dit nieuwe avontuur en zullen indien mogelijk jullie weer op de hoogte houden via dit reisblog.

Hartelijke groet

Jolanda en Govert

Marry de Koning

Goede veilige reis naar het mooie …maar arme Dom Republiek …een goede tijd daar toegewenst !!

Lydia

Fantastisch Govert en Jolanda!
Dankbaar dat jullie hiervoor ingezet mogen worden.
Gods zegen in alles!

Diana Paludanus

Wat super leuk Jolanda, geweldig om te lezen dat al jullie werk zo goed word voortgezet.
Nu naar het volgende avontuur. Leuk om weer mee te beleven. Wat een inzet van jullie.
Alvast heel veel plezier maar ook veel leerzame momenten .
Ik kijk er weer naar uit om mee te lezen.
Groetjes Diana

Wim en Antoinette

Een goede reis en verblijf gewenst in de Dom.Republiek.
En dat jullie werk daar gezegend mag worden.

Rianne

Op naar een volgend avontuur!

Nettie De Vos Borg

Govert en Jolanda. Fijne vlucht en heel veel succes!!
Hartelijke groet...

Danny

Mooi dat jullie ook hier jullie kennis en expertise willen inzetten! Gods zegen gewenst daarbij en heel benieuwd naar jullie regelmatige updates!

Arie en Martina

Heel veel succes met jullie nieuwe project,
Gods zegen gewenst bij al jullie werkzaamheden
en een hele fijne tijd in de Dominicaanse republiek,
we kijken uit naar jullie verhalen.