govert en jolanda reismee.nl

Akagera

Vrijdagmorgen om 5.00 zijn we met Martin en Marleen (de andere GZB-ers) vertrokken richting het noord-oosten van Rwanda. Twee dagen en één nacht naar het Akagera wild park. Een rit van zo’n twee en half uur voor de boeg in een toyota jeep met een chauffeur. Rond half zes zagen we de bovenkant van de zon boven de heuvels uitkomen en binnen een paar minuten is ie er dan ook helemaal, zo snel gaat dat als je zo dicht op de evenaar zit. De rit ging prima, de drukte van Kigali verandert in een oase van prachtige groene heuvels, rijstvelden en kleine huisjes. Rond de klok van acht uur reden we na een uitvoerige legitimatie en COVID test controle het reservaat in.

Al snel spotten we antilopen, zebra’s en apen. Met name de apen zijn Jolanda’s favoriet. We rijden verder en komen een olifant tegen die zich goed op de foto liet zetten. Soms moest de chauffeur de auto iets verder rijden omdat de olifant zo dicht bij kwam.

Op een picknick plaats met elkaar gegeten met zicht op de nijlpaarden.

Vervolgens verder gereden tot we weer een olifant zagen die ging drinken en zich wassen in het meer. Opeens was er een hele grote kudde achter ons die met z’n allen gingen baden.

Genoten van deze mooie dieren terwijl er een grote regenbui over ons heen kwam.

Na een uurtje of wat weer verder gereden maar helaas kwam onze jeep vast te zitten in een diepe kuil die vol zat met water. Best eng om dan met elkaar te gaan proberen om de auto uit te graven, je loopt tenslotte toch tussen de wilde dieren. We hebben dit al eerder meegemaakt met onze kids in Kenia. Toen waren we na anderhalf uur los. Nu lukte dit niet. Het heeft maar liefst drie en half uur geduurd voor we werden los getrokken door een andere jeep. Het was inmiddels al helemaal donker. Niet heel fijn, maar ja.

Rond 20.00 kwamen we aan bij onze tent, vuurtje gestookt en ons eigen vlees gebraden. Tegen twaalven naar bed en om 5.00 weer wakker.

Ook vandaag een mooie tocht door het park en weer heel veel moois gezien, inclusief de leeuw, de chauffeur was helemaal trots. Hij wilde ons overtuigen dat Rwanda mooier is dan Kenia.

Inmiddels onderweg naar Kigali, we hopen rond 19.30 weer terug te zijn. Hapje eten en maar gaan slapen. Het waren 2 vermoeiende maar super mooie dagen. Genoten van de mooie schepping.

Corrie v Houwelingen

Zo jullie beleven daar wel veel zeg, maar wat gaaf zeg tussen de wilde dieren .Wij wensen jullie daar nog veel plezier en sterkte met werk wat jullie daar doen en vooral Gods Zegen ?
Groetjes Gerrit en Corrie v Houwelingen

Zus Alie

Wat een mooie belevenis!
Ben wel blij dat jullie zonder kleerscheuren uit het wildpark gekomen zijn?
Heel veel liefs, xxx?

Diana

Zo gaaf....om deze dieren in het wild te mogen zien
En wat word je dan met de neus op de feiten gedrukt dan we er zo zuinig op moeten zijn.
Maak mooie foto's, geniet maar vooral breng jullie boodschap verder
Suc6 en veel plezier

Danny

Fantastisch! Een soort Safaripark Beekse Bergen. Maar dan écht én groot én authentiek! Leuk om mee te lezen zo!