govert en jolanda reismee.nl

let's go!

De backpacks staan klaar, de benodigde formulieren zijn geprint en de PCR testen zijn voor ons beiden gelukkig negatief, kortom...we kunnen morgenochtend vertrekken naar Kigali, Rwanda. Eindelijk na ruim een jaar "wachten" kunnen we op pad voor onze eerste missie. Op het dashboard kan je lezen waar de GZB ons naar toe stuurt en in de komende periode hopen we hier meer uitleg over te kunnen geven, ook aan de hand van onze ervaringen en belevingen.

In februari 2020 kwam onze "etos trein" na 27 jaar tot stilstand en namen we afscheid van medewerkers, collega's en klanten. We wilden ons gaan inzetten voor de kwetsbaren, de mensen die geen stem hebben. De vragen die we hierdoor kregen vanuit onze omgeving hebben we geprobeerd te beantwoorden. Niet iedereen snapt dit en dat is begrijpelijk. Jolanda en ik vragen ons ook nog wel eens af wat hier de bedoeling van is. Je geeft een "veilige" basis op en stapt uit je comfort zone, eigenlijk best wel eng. We laten onze kids voor 2 maanden achter, gaan naar een Afrikaans land met een totaal andere cultuur en andere gewoontes. En dat waarschijnlijk een aantal keren per jaar.

Hebben we dit zelf bedacht? Of is ons hart er voor open gezet? Zeg het maar.....wie heeft het antwoord.

Neemt niet weg dat we, ondanks dat we het best spannend vinden, toch wel een zekere rust ervaren om weg te gaan. Vertrouwen hebben heet dat misschien wel. En misschien krijg je wel een teken van Boven dat het goed is.

Toen ik (Govert) in 2009 voor het eerst in levende lijve zag wat armoede was tijdens onze reis naar de Dominicaanse Republiek sprak de tekst uit Micha 6:8 mij enorm aan dmv een lied. Deze tekst was vorig jaar ook mijn tekst tijdens mijn bevestiging als jeugdouderling. Afgelopen zondag tijdens de, voor ons eventjes laatste dienst hier op Strijen, werd er uit deze tekst gepreekt. Ik vond dat al heel bijzonder. Gisteren reden we naar Breda voor de PCR-test, waar we best zenuwachtig voor waren, stel je toch eens voor dat ie positief is....precies in dat half uurtje hoorden we de overdenking op GNR, ook die ging uit Micha 6:8......ik denk dat we nu wel weten waar de rust vandaan komt...

We keep in touch

Jolanda en Govert




Reacties

Reacties

Helena

Denk dat jullie dit echt wel op je hart hebben gekregen om te doen.
Heel veel Zegen en een hele goede en mooie tijd gewenst.

Elza Smits

Mooi en bemoedigend als een tekst zo meerdere keren naar je toe komt!
Voor nu succes met de laatste praktische dingen!
Van harte rust, vertrouwen en Zijn Shalom toegebeden in deze eerste spannende dagen van weggaan, reizen en "landen" in Rwanda.
" Ik sla mijn ogen op naar de bergen, van waar komt mijn hulp? Mijn hulp is van de Heere die hemel en aarde gemaakt heeft.
De Heere is jullie Bewaarder en de schaduw aan je rechterhand".

Ik ga jullie volgen!
Lieve groet xx.

Ben & Anneke Roobol

We volgen jullie graag op deze missie.
Jolanda wat zou je moeder trots en dankbaar geweest zijn dat jullie dit gaan doen en jullie roeping gaan volgen. ?
Goeie reis ?

Lydia

Wat een prachtige tekst om van daaruit te mogen gaan.
Ik bid jullie bescherming van God toe en Zijn zegen!?

Danny

Govert en Jolanda, van harte Gods zegen toegewenst. Hij zal jullie leiden over de wegen, die voor jullie nog verborgen zijn, maar voor Hem bekend. Hou ons op de hoogte en weet dat wij jullie gedenken in onze gebeden. Ga met Hem en maak zo het verschil voor anderen! ??‍♂️

Rob & Indra

Heel veel succes & plezier tijdens jullie reis! Wij genieten van hieruit graag met jullie verhalen mee! ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!